Normatywy- proszę bardzo!
Sporządzamy normatywy niezbędne do prawidłowego obiegu dokumentów w firmie, usprawniające zarówno prace kancelaryjne jak i archiwalne, będące niezbędnymi do funkcjonowania archiwum zakładowego, pomagają one w prawidłowej klasyfikacji dokumentów firmy.
- Instrukcja kancelaryjna reguluje obieg pism i akt w danej instytucji .
- Jednolity rzeczowy wykaz akt to wykaz haseł rzeczowych oznaczonych symbolami klasyfikacyjnymi i kwalifikacją archiwalną akt. Funkcjonuje niezależnie od struktury organizacyjnej firmy. Pozwala na klasyfikację narastającej dokumentacji i stanowi podstawę znakowania akt. Nadaje aktom kategorię archiwalną. Rozróżnia okresy przechowywania akt w komórkach macierzystych i w innych komórkach organizacyjnych.
- Instrukcja archiwalna określa organizację, zadania i zakres działania archiwum zakładowego firmy oraz reguluje tryb przejmowania dokumentacji z komórek organizacyjnych, sposób ich przechowywania, ewidencjonowania i zabezpieczania w archiwum, ustala zasady udostępniania akt, jak również zasady i tryb przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych oraz dokumentacji niearchiwalnej do zniszczenia lub na makulaturę akt.